Badania doświadczenia użytkownika (inaczej badania User Experience) możemy przeprowadzać na trzech etapach procesu projektowania.
- Podczas eksploracji badamy potrzeby i cele użytkowników, identyfikujemy obszary wymagających poprawy oraz konsultujemy pierwsze pomysły z użytkownikami.
- W czasie rozwijania i wdrażania sprawdzamy na bieżąco czy produkt spełnia potrzeby i jest użyteczny dla użytkowników, w związku z tym prowadzimy testy użyteczności z użytkownikami.
- Istniejące już rozwiązania poddajemy ewaluacji i optymalizacji, poprzez analizę statystyk i trendów, śledzenie ruchów myszy, testy A/B lub testy użyteczności.
Jako nieliczni w Polsce badamy ergonomię, czytelność i użyteczność druków, opakowań i przestrzeni, realizując badania UX w rzeczywistości.
MOŻLIWE EFEKTY PRAC:
- Poprawione makiety lub projekty
- Rekomendacje projektowe
- Rekomendacje dotyczące słownictwa
- Sposoby użycia
- Katalog błędów i poprawek
- Hierarchia elementów
SKORZYSTAJ Z TYCH USŁUGI, JEŚLI POTRZEBUJESZ:
- poznać użytkownika, dla którego projektowane jest rozwiązanie,
- przetestować i wybrać najlepsze rozwiązania,
- zidentyfikować błędy i punkty bólu aplikacji,
- sprawdzić funkcjonowanie istniejącego produktu.
NARZĘDZIA I METODY
- Klasyczne testy użyteczności
- Testy RITE – bieżące wprowadzanie poprawek i testowanie nowych wersji z kolejnymi użytkownikami
- Testy 5 sekund – sprawdzanie czytelności celu strony/produktu przy pierwszym zetknięciu
- Scenariusze użycia – badany otrzymuje zadanie do wykonania z prototypem, badacz obserwuje jego ścieżkę i sposób myślenia
- Protokół głośnego myślenia – badany głośno komentuje swoje wrażenia i kroki
- Eyetracking
- Mousetracking i mouseflow
- Analizy clickmap i heatmap
- Testy A/B
- FGI, IDI, warsztaty badawczo-projektowe, diady