W ramach cyklu #sprawdzam360 postanowiliśmy przyjrzeć się doświadczeniu użytkownika aplikacji VOD HBO GO
Co sprawdzaliśmy?
Czy regularne, stałe korzystanie z aplikacji tj. oglądanie wybranego serialu, jest wygodne i przyjazne użytkownikowi?
Czy aplikacja proponuje interesujący dla użytkownika kontent?
HBO to obok Netfilxa najpopularniejsza aplikacja VOD w Polsce. Słynie z seriali i filmów wysokiej jakości. Choć oferta HBO jest mniejsza niż głównego konkurenta Netflixa, to w HBO znajdziemy kultowe filmy, kino niezależne, polskie seriale i programy które obecnie są transmitowane na kanałach telewizji HBO.
Ogólne wrażenia:
Aplikacja jest czytelna, wybór filmów ułatwia przejrzysta wyszukiwarka, którą można przeglądać również w poziomie, dzięki czemu unikamy długiego scrollowania.
Przy stabilnym łączu internetowym aplikacja działa bez zarzutu, nie zacina się – problemy pojawiają się przy przerwach z połączeniem.
Propozycje dla użytkownika są grupowane w większe kategorie np. “Kamera na kobiety”, w której zobaczymy seriale i filmy różnych gatunków i z różnego przedziału czasowego.
Gdy użytkownik zainteresuje się danym filmem, ma możliwość zapoznania się z jego opisem – najazd na miniaturę proponowanego filmu pokazuje jego opis, kliknięcie w miniaturę odsyła do strony filmu, a nie od razu do playera.
Wszystko wygląda zatem bardzo dobrze, jednak diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach.
Problem:
Aplikacja nie zapamiętuje wybranych przez użytkownika ustawień i jest mało spersonalizowana
HBO GO pozwala na używanie aplikacji na dwóch urządzeniach jednocześnie, jednak nie umożliwia stworzenia własnego profilu.
Za każdym razem od nowa musimy wybierać język, co sprawia trudność, proces ten nie jest intuicyjny.
Brak przycisku pozwalającego ominąć intro cofa nas w czasie do oglądania seriali jak w typowej stacji telewizyjnej.
Brak subkont dla domowników sprawia, że propozycje nowych filmów i seriali są mniej spersonalizowane i mniej odpowiadają gustowi użytkownika.
Z kolei brak trailerów, zmusza użytkownika do opuszczenia aplikacji, aby dowiedzieć się więcej o proponowanym obrazie.
Nasze rekomendacje:
Dodanie opcji stworzenia własnego profilu, w który zapiszemy ważne z perspektywy użytkownika preferencje (np. ustawienia języka czy oglądanego ostatnio odcinka);
Ocena usługi została opublikowana w ramach autorskiego cyklu #sprawdzam360 pierwszej w Polsce agencji service thinking s360.
s360 prowadzi badania usług i ich użytkowników, realizuje audyty i benchmarkingi usług, weryfikuje zgodność usług z heurystykami UX i CX, projektuje nowe usługi oraz usługi cyfrowe, ich komunikację marketingową i wizualną a także dostarcza wytyczne nt. UX writing.
Publikacja, cytowanie całości lub fragmentów oceny dozwolone tylko z powyższą notą i informacją na adres kontakt@s360.com.pl.