W ramach cyklu #sprawdzam360 postanowiliśmy przyjrzeć się procesowi zakupu biletu w biletomatach dostępnych w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie.
Wszyscy to znamy: spóźnieni biegniemy na SKMkę, drzwi pociągu już się zamykają, wskakujemy w ostatnim momencie, ledwo łapiemy oddech, pot płynie z czoła i… okazuje się, że nie mamy biletu. Po to wymyślono biletomaty. Te w SKM są bardzo dobrze oznaczone, mają bardzo logiczny i dobrze zaprojektowany interface oraz jeden drobny mankament, który opisujemy poniżej.
Zobacz nagranie z naszego testu:
1. Button „Zapłać kartą” znajduje się po lewej stronie ekranu – to powoduje, że użytkownikowi trudniej jest go zauważyć i sfinalizować transakcję.
1. Przeniesienie przycisku „Kup bilet” na prawą stronę ekranu
2. Wprowadzenie kolorystycznego wyróżnienie niektórych przycisków:
Przeczytaj więcej o Service Safari
_____
Ocena usługi została opublikowana w ramach autorskiego cyklu #sprawdzam360 pierwszej w Polsce agencji service thinking s360.
s360 prowadzi badania usług i ich użytkowników, realizuje audyty i benchmarkingi usług, weryfikuje zgodność usług z heurystykami UX i CX, projektuje nowe usługi oraz usługi cyfrowe, ich komunikację marketingową i wizualną a także dostarcza wytyczne nt. UX writing.
Publikacja, cytowanie całości lub fragmentów oceny dozwolone tylko z powyższą notą i informacją na adres kontakt@s360.com.pl
Chcesz żebyśmy dokonali darmowej oceny Twojej usługi?Napisz do nas: sprawdzam360@s360.com.pl lub wypełnij formularz.