W ramach cyklu #sprawdzam360 postanowiliśmy przyjrzeć się procesowi płacenia za paliwo poprzez aplikację: ORLEN Pay.
ORLEN Pay to aplikacja mobilna, która pozwala zapłacić za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze, nie wchodząc do budynku stacji. Użytkownik przy pomocy aplikacji skanuje QR z naklejki na dystrybutorze i płaci przez aplikację. Aplikacja działa już od jakiegoś czasu, ale obecna sytuacja związana z Covid-19 i wymóg bezpiecznego dystansu wydają się idealnym momentem, żeby zacząć z niej korzystać. Sprawdziliśmy czy jest to proste.
1. Komunikat o zakończonej transakcji i dokonanej płatności jest zbyt lakoniczny (samo “Dziękujemy”).
Użytkownik, przyzwyczajony do obowiązku wejścia na stację przed odjechaniem, może czuć się nieswojo i niepewnie. Ja nie miałam pewności, czy transakcja została zakończona a paliwo opłacone.
1. Rozwinięcie komunikatu kończącego transakcję, np. “Dziękujemy za skorzystanie z naszej usługi. Płatność została przyjęta. Szerokiej drogi!”.
2. Pokazanie paska postępu z liczbą kroków.
____
Ocena usługi została opublikowana w ramach autorskiego cyklu #sprawdzam360 pierwszej w Polsce agencji service thinking s360.
s360 prowadzi badania usług i ich użytkowników, realizuje audyty i benchmarkingi usług, weryfikuje zgodność usług z heurystykami UX i CX, projektuje nowe usługi oraz usługi cyfrowe, ich komunikację marketingową i wizualną a także dostarcza wytyczne nt. UX writing.
Publikacja, cytowanie całości lub fragmentów oceny dozwolone tylko z powyższą notą i informacją na adres kontakt@s360.com.pl.
____