W ramach cyklu #sprawdzam360 postanowiliśmy przyjrzeć się procesowi zamawiania zakupów w sklepie spożywczym w aplikacji Glovo.
Nazwa usługi: Zamawianie zakupów spożywczych
Marka: Glovo
Zamawianie produktów spożywczych oraz innych dóbr szybkozbywalnych (chemia domowa, kosmetyki itp.) z dostawą do domu stało się w ostatnich czasach bardzo popularne. Sklepy internetowe przeżywają oblężenie, a kurierzy mają pełne ręce roboty. Kiedy Glovo pojawiło się na rynku tym różniło się od innych popularnych aplikacji – UberEatsa czy BoltFooda – że pozwalało zamawiać nie tylko posiłki, ale również produkty ze sklepów czy marketów. W czasach zagrożenia epidemicznego, rozwiązanie to wydaje się wyjątkowo rozsądne i pożądane.
O pomoc w ocenie usługi poprosiliśmy regularnych użytkowników – przeczytajcie fragment diady, w trakcie której rozmawialiśmy z dwoma użytkownikami aplikacji:
[moderator] Masz na myśli, że w Glovo nie można zapisać koszyka?
[Respondent 1] Koszyk zapisuje, tzn. możesz zamknąć apkę i otworzyć i będzie, ale zdarza się, że sklep czasem na chwilę jest niedostępny i wtedy Twój koszyk znika.
[moderator] A pod zakładką „Twoje Glovo” nie ma zapisanego zamówienia i opcji żeby zamówić ponownie?
[Respondent 2] Nie, bo nie zdążyłeś zrobić tego zamówienia. Tam są tylko takie już zrealizowane, np. cotygodniowe zakupy.
[Respondent 1] W ogóle strach tam klikać.
[moderator] Aha?
[Respondent 1] Bo zobacz jest „zamów ponownie” i nic nie wskazuje na to, czy będzie jeszcze możliwość edycji czy nie. I potem jest możliwość edycji, ale tak ja mówię, strach klikać, bo nie wiem czy będę mógł edytować zamówienie.
[Respondent 2] A w ogóle jak chcę zamówić ponownie i czegoś nie ma, to dostaję info, że niektóre produkty nie są dostępne i nic nie mogę już zrobić. Nawet nie wiem, których nie ma!
1. Zakładka „Twoje Glovo” nie wskazuje na możliwość edycji poprzednich zamówień.
2. Brak ścieżki użytkownika po komunikacie o niedostępności niektórych produktów ze wcześniejszych zamówień.
3. Jeśli sklep chwilowo odłączy się od Glovo – np. ze względu na za duże obciążenie – koszyk użytownika znika i cały proces dodawania artykułów trzeba zacząć od początku.
1. Koszyk:
2. Twoje Glovo:
Podczas eksploracji społeczności użytkowników Glovo natknęliśmy się na kilka innych problemów, które obniżają jakość doświadczenia korzystania z aplikacji
____
Ocena usługi została opublikowana w ramach autorskiego cyklu #sprawdzam360 pierwszej w Polsce agencji service thinking s360.
s360 prowadzi badania usług i ich użytkowników, realizuje audyty i benchmarkingi usług, weryfikuje zgodność usług z heurystykami UX i CX, projektuje nowe usługi oraz usługi cyfrowe, ich komunikację marketingową i wizualną a także dostarcza wytyczne nt. UX writing.
Publikacja, cytowanie całości lub fragmentów oceny dozwolone tylko z powyższą notą i informacją na adres kontakt@s360.com.pl.