Mechanizmy przeznaczone do zbierania leadów na stronach internetowych wymagają kompromisu pomiędzy celami biznesowymi przedsiębiorstwa a potrzebami konsumentów. Precyzyjne określenie sposobu działania formularzy kontaktowych, formy komunikacji benefitów oraz ich umiejscowienie w architekturze informacji pomagają zwiększyć konwersję na ścieżce pozostawiania kontaktu przez potencjalnych klientów.

Poniżej opisaliśmy proces badawczy UX, który przeprowadziliśmy na zlecenie Stilo Energy.

Jakie usłyszeliśmy pytanie

Jakie istotne błędy na stronie internetowej należy poprawić aby zwiększyć konwersję na ścieżce pozostawiania kontaktu przez potencjalnych klientów?

Jak postanowiliśmy pomóc?

Przeprowadziliśmy audyt ekspercki i testy użyteczności angażując w proces potencjalnych klientów Stilo Energy

PROWADZIMY WARSZTATY W METODYKACH Jak wyglądał proces

Krok 1. Audyt ekspercki UX: analiza heurystyczna

Krok 2. Testy UX: wywiady pogłębione z modułem UX z użytkownikami.

 

Badanie obejmowało ocenę ścieżki B2C dla wersji desktopowej i mobilnej strony internetowej.

 

Efekty procesu

  • Słownik rozumienia kluczowych elementów oferty
  • Uzupełniona checklista oczekiwań
  • Rekomendacje zmian w obszarach: kolejność kroków, UX writing, elementy oferty, mechanizm kontaktu
  • Hierarchia benefitów racjonalnych i emocjonalnych
  • Ocena przejrzystości serwisu i łatwości pozostawienia kontaktu

Co usłyszeliśmy po procesie?

Zrealizowane badanie pozwoliło nam sprawdzić, jak użytkownicy oceniają łatwość pozostawienia kontaktu w celu otrzymania oferty Stilo Energy. Dodatkowo oczekiwania klientów względem naszej oferty pozwoliły nam dopasować sposób komunikacji benefitów na stronie.

Imię nazwisko, stanowisko

Recenzent
Szybki kontakt cloud - szybki kontakt