System identyfikacji wizualnej to zestaw znaków, symboli i atrybutów wizualnych umożliwiających natychmiastową identyfikację marki.
Przypisany do marki kod wizualny w postaci logo, nazwy, palety kolorów, unikalnego zestawu kompozycji i layoutów pozwala wyróżnić markę na tle konkurencji.
Na finalne opracowanie składają się:
SYSTEM IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ NARODOWEGO CENTRUM KULTURY
Klient: Narodowe Centrum Kultury
data realizacji:
2012
czas trwania projektu:
6 miesięcy
zespół:
art director, strateg, projektant systemów identyfikacji
W 2012 roku Narodowe Centrum Kultury zwróciło się do nas z prośbą o przygotowanie spójnego systemu identyfikacji wizualnej dla całej instytucji, uwzględniając markę nadrzędną oraz marki 24 programów i projektów.
Po przeprowadzeniu DNA marek projektów, 10 warsztatach strategicznych z Dyrekcją oraz Kierownikami programów i projektów, zaproponowaliśmy tzw. żywy system identyfikacji.
System ten z jednej strony pozwolił ujednolicić loga i zasady komunikacji wszystkich marek, jednocześnie pozostawiając przestrzeń do ekspresji charakteru poszczególnych projektów i programów. Z drugiej strony zastosowanie siatki modułowej wywodzącej się z podstawowych kształtów godła NCK, o którą oparte są wszystkie znaki, pozwala tworzyć nowe logotypy dla nowych inicjatyw pojawiających się w rodzinie instytucji.