Prezentownik s360, czyli nasz osobisty przegląd propozycji na książkowe, gwiazdkowe prezenty! Wybraliśmy dla Was zarówno pozycje klasyczne jak i wydane w tym roku. Każda z nich w inny sposób inspiruje nas w tym, co robimy na co dzień – badaniu i projektowaniu. Mamy nadzieję, że znajdziecie wśród nich coś dla siebie lub swoich najbliższych.

1. „The Umami Strategy” –
Aga Szóstek

the unami strategy aga szostek

Doświadczenie to jedna z najbardziej subiektywnych i nienamacalnych rzeczy, którą  można chcieć sprzedawać. Jednak to doświadczenie konsumenckie sprawia, że chcemy z jakiejś usługi skorzystać ponownie i polecać ją innym lub wręcz przeciwnie. Wzrost zainteresowanie dyscypliną projektowania doświadczeń sprawił, że coraz częściej potrzebujemy też strategii doświadczenia. Autorka “The Umami Strategy” stworzyła “książkę kucharską” z przepisami na jedno i drugie: planowanie i projektowanie doświadczeń.

2. „Niewidzialne Kobiety” –
Caroline Criado Perez

niewidzialne kobiety caroline criado perez

Książka Caroline Criado Perez “Niewidzialne kobiety” ujawnia, że od wieków projektujemy świat wygodny dla mężczyzn. Pokazuje nierówności tam, gdzie zupełnie byśmy się nie spodziewali – w medycynie, projektowaniu nowoczesnych produktów z branży IT czy systemów bezpieczeństwa w samochodach. To fascynująca lektura, obowiązkowa dla każdej osoby zajmującej się projektowaniem produktów, CX, UX i ich pochodnymi.

3. „Gamification” – Anna Gorączka,  Michał Protasiuk

gamification anna goraczka michal protasiuk

Umówmy się, jest tysiąc bardziej interesujących rzeczy niż wypełnianie ankiety albo rozmowa z badaczem. Autorzy „Gamification” pokazują jednak, co zrobić, żeby czynności te były co najmniej tak ekscytujące jak przechodzenie kolejnych poziomów w Farm Heroes Saga! Książka jest fantastyczną analizą mechanizmu działania gier i zabaw oraz tego, jak mechanizmy te przełożyć na tworzenie scenariuszy badań. Po co? Bo grywalizacja to nie tylko pomysł na to, jak zachęcić do udziału w badaniach czy uczynić je bardziej atrakcyjnymi. To przede wszystkim troska o przystawalność metod badawczych do rzeczywistości czyli troska o jakość. Mały bonus: prezentowane książce propozycje gier badawczych to level hard – prawdziwy Assassin’s Creed wśród badań!

4. „Ćwiczenia stylistyczne” – Raymond Queneau

cwiczenia stylistyczne raymond queneau

A teraz dla odmiany pozycja klasyczna, z 1947 roku, ale aktualna i inspirująca. Raymond Queneau wziął jedną, niezbyt ciekawą historyjkę i opowiedział ją 99 razy, za każdym razem w innym stylu. Na luzie, filozoficznie, policyjnie, trzynastozgłoskowo negatywnie, koeskopekorankotyskotycznie i tak dalej. Na co taka lektura badaczom i projektantom? Bo to dobre ćwiczenie dla wszystkich, którzy piszą – czy to pytania dla badanych, copy czy mikrocopy na stronę czy zwykłe, codzienne maile.

5. „Storytelling. Narracja w reklamie i biznesie” –  Klaus Fog, Stephen Blanchette, Philip Munch, Christian Budtz

storytelling narracja w reklamie i biznesie klaus fog stephen blanchette philip munch christian budtz

Jeśli z każdej strony słyszysz, że storytelling jest ważny, a bez dobrej narracji nie ma biznesu, ale jeszcze nie wiesz jak to działa, to książka dla Ciebie. Poznasz podstawowe narzędzia storytellingowe i szybko nauczysz się ich używać w komunikacji produktów i usług. To książka-podręcznik, do której wraca się, gdy szukasz inspiracji do komunikacji lub chcesz zrozumieć nowy sposób komunikowania się świata marek. 

back

poprzedni artykuł

#sprawdzam360: Vinted – czy są tu w ogóle jakieś błędy UX?
back

następny artykuł

#sprawdzam360: Apple Tv+ – co poszło nie tak?
Szybki kontakt cloud - szybki kontakt