Usługa cyfrowa to zbiór procedur, algorytmów, zasad i baz danych realizujących określone funkcje zbieżne z celami użytkownika, wpisujące się w model biznesowy firmy.
Projektowanie usług cyfrowej polega na realizowaniu celów biznesowych i rozwiązywaniu konkretnych problemów konsumenta przy jednoczesnym zapewnieniu pozytywnego doświadczenia zarówno dla użytkownika, jak i obsługi.
Usługi cyfrowe mogą być realizowane w formie aplikacji webowych, aplikacji mobilnych lub innych interfejsów cyfrowych połączonych w jeden ekosystem rozwiązań technologicznych.
W efekcie procesu powstają:
KULTURA DOSTĘPNA
Klient: Narodowe Centrum Kultury
date:
2015-2016
duration:
18 miesięcy
team:
strateg, projektant usług, badacze, insight specialist, UX designer
Ułatwienie dostępu do oferty kulturalnej w Polsce to wyzwanie, które postawiło przed nami Narodowe Centrum Kultury wraz z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W celu zdiagnozowania głównych problemów związanych z ograniczeniami w dostępie do kultury przeprowadziliśmy jakościowe badania eksploracyjne, które pozwoliły na identyfikację wzorów zachowań, potrzeb i barier związanych z uczestnictwem w kulturze.
Tworząc plan usługi publicznej Kultura Dostępna, zdecydowaliśmy się na realizację programu w kanałach tradycyjnych (wspierając m.in. realizację programu Kultura Dostępna w Kinach) oraz w sposób cyfrowy (rozwijając przede wszystkim portal kulturadostepna.pl).
Plan usługi cyfrowej obejmował badanie korzystania z kategorii wyszukiwarki wydarzeń, opisanie rozwiązań i funkcji portalu, opis logiki działania usługi, projektowanie UX i testy makiet, projektowanie algorytmów i zasad działania portalu.
Dodatkowo, w trakcie wdrożenia zapewniliśmy nadzór produkcyjny, testy konceptów, konsultacje z pracownikami instytucji kultury oraz prowadzenie Rady Ekspertów.
W efekcie we współpracy z Laboratorium EE, udało się stworzyć usługę cyfrową umożliwiającej dodawanie wydarzeń do bazy, promowanie wydarzeń on- i off-line oraz sprawne wyszukiwanie wydarzeń w okolicy.