W ramach cyklu #sprawdzam360 postanowiliśmy przyjrzeć się procesowi płacenia za paliwo poprzez aplikację: ORLEN Pay.


Co sprawdzaliśmy?

  • Czy proces płatności przez aplikację jest prosty i czytelny.
  • Czy informacje, które otrzymujemy od aplikacji są czytelne.

ORLEN Pay to aplikacja mobilna, która pozwala zapłacić za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze, nie wchodząc do budynku stacji. Użytkownik przy pomocy aplikacji skanuje QR z naklejki na dystrybutorze i płaci przez aplikację. Aplikacja działa już od jakiegoś czasu, ale obecna sytuacja związana z Covid-19 i wymóg bezpiecznego dystansu wydają się idealnym momentem, żeby zacząć z niej korzystać. Sprawdziliśmy czy jest to proste.


Ogólne wrażenia:

  • Układ treści jest bardzo czytelny, aplikacja pokazuje tylko naprawdę istotne i potrzebne informacje.
  • Cały proces jest szybki, ma niewiele kroków.
  • Aplikacja umożliwia płatność wieloma metodami, w tym ApplePay i Blik.
  • System automatycznie wysyła fakturę na maila. 
  • Komunikat o zakończonym procesie i dokonanej płatności jest jednak zbyt lakoniczny, pozostawia użytkownika w chwilowej niepewności.

Problemy:

1. Komunikat o zakończonej transakcji i dokonanej płatności jest zbyt lakoniczny (samo “Dziękujemy”).

 

Użytkownik, przyzwyczajony do obowiązku wejścia na stację przed odjechaniem, może czuć się nieswojo i niepewnie. Ja nie miałam pewności, czy transakcja została zakończona a paliwo opłacone.


Nasze rekomendacje:

1. Rozwinięcie komunikatu kończącego transakcję, np. “Dziękujemy za skorzystanie z naszej usługi. Płatność została przyjęta. Szerokiej drogi!”.

2. Pokazanie paska postępu z liczbą kroków.


Metody i techniki – jak sprawdzaliśmy:

  • Service Safari
  • Audyt UX writing

____


Ocena usługi została opublikowana w ramach autorskiego cyklu #sprawdzam360 pierwszej w Polsce agencji service thinking s360. 

s360 prowadzi badania usług i ich użytkowników, realizuje audyty i benchmarkingi usług, weryfikuje zgodność usług z heurystykami UX i CX, projektuje nowe usługi oraz usługi cyfrowe, ich komunikację marketingową i wizualną a także dostarcza wytyczne nt. UX writing.

Publikacja, cytowanie całości lub fragmentów oceny dozwolone tylko z powyższą notą i informacją na adres kontakt@s360.com.pl.

____

back

poprzedni artykuł

Zalety jakościowych badań zdalnych

back

następny artykuł

Oswajanie niepewności. Co obejrzeć na VOD XXI Kongresu Badaczy PTBRiO?

Szybki kontakt cloud - szybki kontakt