W ramach cyklu #sprawdzam360 postanowiliśmy przyjrzeć się doświadczeniu użytkownika aplikacji VOD HBO GO


Co sprawdzaliśmy?

  • Czy regularne, stałe korzystanie z aplikacji tj. oglądanie wybranego serialu, jest wygodne i przyjazne użytkownikowi?
  • Czy aplikacja proponuje interesujący dla użytkownika kontent?

HBO to obok Netfilxa najpopularniejsza aplikacja VOD w Polsce. Słynie z seriali i filmów wysokiej jakości. Choć oferta HBO jest mniejsza niż głównego konkurenta Netflixa, to w HBO znajdziemy kultowe filmy, kino niezależne, polskie seriale i programy które obecnie są transmitowane na kanałach telewizji HBO.


Ogólne wrażenia:

  • Aplikacja jest czytelna, wybór filmów ułatwia przejrzysta wyszukiwarka, którą można przeglądać również w poziomie, dzięki czemu unikamy długiego scrollowania.
  • Przy stabilnym łączu internetowym aplikacja działa bez zarzutu, nie zacina się – problemy pojawiają się przy przerwach z połączeniem.
  • Propozycje dla użytkownika są grupowane w większe kategorie np. “Kamera na kobiety”, w której zobaczymy seriale i filmy różnych gatunków i z różnego przedziału czasowego.
  • Gdy użytkownik zainteresuje się danym filmem, ma możliwość zapoznania się z jego opisem – najazd na miniaturę proponowanego filmu pokazuje jego opis, kliknięcie w miniaturę odsyła do strony filmu, a nie od razu do playera.

Wszystko wygląda zatem bardzo dobrze, jednak diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach.


Problem:

Aplikacja nie zapamiętuje wybranych przez użytkownika ustawień i jest mało spersonalizowana

HBO GO pozwala na używanie aplikacji na dwóch urządzeniach jednocześnie, jednak nie umożliwia stworzenia własnego profilu.

  • Za każdym razem od nowa musimy wybierać język, co sprawia trudność, proces ten nie jest intuicyjny.
  • Brak przycisku pozwalającego ominąć intro cofa nas w czasie do oglądania seriali jak w typowej stacji telewizyjnej.
  • Brak subkont dla domowników sprawia, że propozycje nowych filmów i seriali są mniej spersonalizowane i mniej odpowiadają gustowi użytkownika.
  • Z kolei brak trailerów, zmusza użytkownika do opuszczenia aplikacji, aby dowiedzieć się więcej o proponowanym obrazie.

Nasze rekomendacje:

  1. Dodanie opcji stworzenia własnego profilu, w który zapiszemy ważne z perspektywy użytkownika preferencje (np. ustawienia języka czy oglądanego ostatnio odcinka); 
  2. Dodanie opcji pomijania intro;
  3. Dodanie trailerów do seriali i filmów.

Metody i techniki – jak sprawdzaliśmy:

  • Service Safari

Przeczytaj więcej o service safari.


____


Ocena usługi została opublikowana w ramach autorskiego cyklu #sprawdzam360 pierwszej w Polsce agencji service thinking s360. 

s360 prowadzi badania usług i ich użytkowników, realizuje audyty i benchmarkingi usług, weryfikuje zgodność usług z heurystykami UX i CX, projektuje nowe usługi oraz usługi cyfrowe, ich komunikację marketingową i wizualną a także dostarcza wytyczne nt. UX writing.

Publikacja, cytowanie całości lub fragmentów oceny dozwolone tylko z powyższą notą i informacją na adres kontakt@s360.com.pl.

____

  • audyt usług
  • service safari
  • sprawdzam360
back

poprzedni artykuł

#sprawdzam360: Biletomat SKM – zakup biletu

back

następny artykuł

Zalety jakościowych badań zdalnych

Szybki kontakt cloud - szybki kontakt