W ramach cyklu #sprawdzam360 postanowiliśmy przyjrzeć się procesowi zakupu biletu w biletomatach dostępnych w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie.


Co sprawdzaliśmy?

  • Intuicyjność ścieżki wyboru biletu ZTM
  • Interface biletomatu

Wszyscy to znamy: spóźnieni biegniemy na SKMkę, drzwi pociągu już się zamykają, wskakujemy w ostatnim momencie, ledwo łapiemy oddech, pot płynie z czoła i… okazuje się, że nie mamy biletu. Po to wymyślono biletomaty. Te w SKM są bardzo dobrze oznaczone, mają bardzo logiczny i dobrze zaprojektowany interface oraz jeden drobny mankament, który opisujemy poniżej.


Zobacz nagranie z naszego testu:

Ogólne wrażenia:

  • Interface jest prosty, minimalistyczny i klarowny. 
  • Drzewko decyzyjnie wyboru biletu jest bardzo dobrze i logicznie skonstruowane  
  • Lokalizacja przycisków w górnej części ekranu jest zupełnie nieintuicyjna.

Problemy:

1. Button „Zapłać kartą” znajduje się po lewej stronie ekranu – to powoduje, że użytkownikowi trudniej jest go zauważyć i sfinalizować transakcję.

Nasze rekomendacje:

1. Przeniesienie przycisku „Kup bilet” na prawą stronę ekranu

  • Ruch w prawo oznacza kolejny krok, przejście dalej. 

2. Wprowadzenie kolorystycznego wyróżnienie niektórych przycisków:

  • zielony kolor dla buttonu „Kup bilet”
  • czerwony kolor dla buttonu „Wróć”

Metody i techniki – jak sprawdzaliśmy:

  • Service Safari
  • Wędrówka poznawcza

Przeczytaj więcej o Service Safari

_____


Ocena usługi została opublikowana w ramach autorskiego cyklu #sprawdzam360 pierwszej w Polsce agencji service thinking s360. 

s360 prowadzi badania usług i ich użytkowników, realizuje audyty i benchmarkingi usług, weryfikuje zgodność usług z heurystykami UX i CX, projektuje nowe usługi oraz usługi cyfrowe, ich komunikację marketingową i wizualną a także dostarcza wytyczne nt. UX writing.

Publikacja, cytowanie całości lub fragmentów oceny dozwolone tylko z powyższą notą i informacją na adres kontakt@s360.com.pl

Chcesz żebyśmy dokonali darmowej oceny Twojej usługi?Napisz do nas: sprawdzam360@s360.com.pl lub wypełnij formularz.

  • customer experience
  • service safari
  • sprawdzam360
back

poprzedni artykuł

#sprawdzam360: Paczkomat – nadawanie przesyłki

back

następny artykuł

#sprawdzam360: HBO GO – Czy oglądanie seriali jest łatwe i wygodne?

Szybki kontakt cloud - szybki kontakt