W ramach cyklu #sprawdzam360 postanowiliśmy przyjrzeć się nawigacji w playerze Apple TV+, w nowej aplikacji VOD od Apple.

Co sprawdzaliśmy?

  • nawigację w ramach jednego odcinka serialu,
  • nawigację w ramach całego serialu,
  • integrację z systemem operacyjnym.

Umówmy się, projektowanie nawigacji po playerze VOD to trudna sprawa: trudno jest obecnie zrobić coś „ekstra”, łatwo natomiast doświadczenie użytkownika zepsuć, robiąc podstawowe błędy. Player Apple TV+ jest tego doskonałym przykładem. Wszystko jest – jak przystało na produkty Apple – piękne i eleganckie. Wprowadzono doskonałą funkcję floatera, o której nie pomyślały inne firmy. Równocześnie jednak – z jakiegoś powodu – zapomniano o funkcjonalnościach zupełnie podstawowych.

Ogólne wrażenia:

  • Elegancki i minimalistyczny interface
  • Doskonała integracja z systemem operacyjnym
  • Funkcja floatera: player może przyjąć formę małego okienka, które można umieszczać w jednym z czterech rogów ekranu i nie przerywać oglądania podczas wykonywania innych czynności. Co więcej, wielkość floatera można zmieniać! W największej wersji obejmuje jedną czwartą ekranu!

Problemy:

  • Brak następujących funkcji:
    • przejście do następnego/poprzedniego odcinka,
    • lista odcinków,
    • pominięcie czołówki oglądanego serialu.

Nasze rekomendacje:

1.Proponujemy wprowadzenie brakujących funkcji:

  • nawigacji między sezonami i odcinkami,
  • możliwości pomijania czołówki.

Odcinek serialu to nie osobny film. Funkcjonuje – zarówno na poziomie praktyki oglądania jak i z punktu widzenia twórców – jako część większej całości. Player zaprojektowany dla seriali powinien umożliwiać poruszanie się po całym ekosystemie serialu – przechodzić pomiędzy odcinkami, sezonami itp.

Metody i techniki – jak sprawdzaliśmy:

  • Service Safari

Przeczytaj więcej o service safari

_____


Ocena usługi została opublikowana w ramach autorskiego cyklu #sprawdzam360 pierwszej w Polsce agencji service thinking s360. 

s360 prowadzi badania usług i ich użytkowników, realizuje audyty i benchmarkingi usług, weryfikuje zgodność usług z heurystykami UX i CX, projektuje nowe usługi oraz usługi cyfrowe, ich komunikację marketingową i wizualną a także dostarcza wytyczne nt. UX writing.

Publikacja, cytowanie całości lub fragmentów oceny dozwolone tylko z powyższą notą i informacją na adres kontakt@s360.com.pl

Chcesz żebyśmy dokonali darmowej oceny Twojej usługi?Napisz do nas: sprawdzam360@s360.com.pl lub wypełnij formularz.

back

poprzedni artykuł

Prezentownik s360 – Co pod choinką znajdą projektanci i badacze?

back

następny artykuł

Zalety metod projekcyjnych w badaniach online.

Szybki kontakt cloud - szybki kontakt