Zmiany na rynku badań

Pandemia COVID-19 zmieniła cały świat, w tym rynek badań. Zamiast spotkań w fokusowniach coraz częściej realizujemy wywiady online, zamiast olbrzymich „researchwalli” w salach warsztatowych korzystamy z tablic wirtualnych: Miro albo Murala. Narzędzia do zdalnych testów UX czy eyetrackingu zyskują nowe funkcjonalności i jeszcze bardziej ułatwiają nam prowadzenie badań „na odległość” często dając lepszy wgląd w świat badanych… wyliczać możnaby długo. 

Obserwujemy, że zmienia się również sama struktura rynku, oczekiwania klientów względem  badań oraz perspektywy wykorzystywania zdobytych danych. Właśnie tym zagadnieniom poświęcony jest raport „Insight Map” opublikowany przez PTBRIO. 

Autorzy opracowania postanowili zbadać i określić, jakiej wiedzy oczekują polskie firmy i insytucje oraz wskazać, jakie czynniki są brane pod uwagę przez decydentów przy wyborze agencji badawczej. Badanie przeprowadzono na grupie 260 osób, które w codziennej pracy wykorzystują wiedzę o rynku, konsumentach i opiniach, która jest wynikiem badań rynku. To zwykle przedstawiciele dużych firm (250+), badacze z dużym doświadczeniem.

Co wynika z raportu? Poniżej zebraliśmy dla Was kilka interesujących wątków i informacji: 

Najbardziej popularnymi źródłami wiedzy, w przedsiębiorstwach i korporacjach wciąż są ogólnodostępne publikacje oraz badania marketingowe.

Wśród podmiotów, które w swojej pracy biorą pod uwagę informacje o rynku i konsumentach przeważają (70%) firmy, które zarówno zlecają badania na zewnątrz, jak i realizują je samodzielnie. Szacuje się, że trend ten będzie rósł – coraz więcej firm i instytucji będzie zarówno posiadało własne działy badawcze jak i zlecało badania agencjom! 

Najważniejsze przy wyborze agencji badawczej są: jakość propozycji merytorycznej, doświadczenie i kompetencje zespołu oraz wcześniejsze dobre doświadczenia z współpracy z daną firmą.

Mimo dużej specjalizacji rynku, decydenci wskazują na potrzeby, które pozostają niezaposkojone. Są to pogłębione analizy i rekomendacje, budowanie szerszego kontekstu oraz storytelling czyli raporty, które opowiadają pewną historię.

s360 w raportcie „Insight Map”

Z raportu dowiedzieliśmy się, że o s360 słyszało aż 14% osób biorących udział w badaniu! Cieszymy się, że osoby na co dzień korzystające z badań rynku cenią sobie to, co w s360 uznajemy za podstawę naszej pracy: doświadczony zespół (nasi_sze badacze_ki mają najczęściej minimum 10 letnie doświadczenie w badaniach), dostarczanie nie tylko wniosków ale również rekomendacji, budowanie szerokiego kontekstu wokół zagadnienia oraz innowacyjne i elastyczne metodologie i narzędzia badawcze.

Raport możecie przeczytać wchodząc w link poniżej:

https://insightmap.pl/wp-content/uploads/2022/02/insight_map_raport.pdf

back

poprzedni artykuł

Pomoc Ukrainie

back

następny artykuł

Rethink Everything – co warto obejrzeć podczas 19. edycji Festiwalu Filmowego Millennium Docs Against Gravity

Szybki kontakt cloud - szybki kontakt