Na czym polega Service Safari?

Service Safari to technika badawcza pozwalająca spojrzeć na usługę z perspektywy użytkownika. W ramach badania badany wykonuje zadanie, a dyskretnie umieszczona kamera na jego szyi nagrywa cały proces. 

Dzięki temu, odwołując się do nagranych zachowań i zdarzeń podczas wspólnego oglądania nagrania, mamy możliwość zadać pytania o konkretne decyzje, nawet jeśli badany uważa je za nieistotne i w ogóle nie zwrócił na nie uwagi. To badanie można także zrealizować w trybie zdalnym.

Kiedy stosujemy Service Safari?

  • Gdy chcemy dokładnie prześledzić interakcje użytkownika z usługą krok po kroku.
  • Kiedy chcemy porównać to, co mówią konsumenci (poziom deklaratywny) z tym co naprawdę robią (poziom behawioralny).
  • Kiedy chcemy pogłębić customer journey map.

Jakie m.in. problemy rozwiązaliśmy stosując Service Safari?

  • Jak wygląda proces decyzyjny gracza LOTTO w punkcie sprzedaży i jaką rolę odgrywają w nim poszczególne punkty styku?
  • Jakich informacji poszukuje klient Żabki podczas misji zakupowych i które z nich należy wyeksponować na ekranach digital signage?

 

 

Efekty prac z wykorzystaniem metody Service Safari:

  • Customer Journey Map
  • Katalog mocnych i słabych stron usługi
  • Opis misji zakupowych
  • Drzewo decyzyjne.

 

Zobacz jak testowaliśmy Paczkomat InPost z wykorzystaniem tej metody.

Usługę wykonaliśmy m.in. dla:

  • PKO BP
  • Żabka
  • Totalizator Sportowy
Szybki kontakt cloud - szybki kontakt