Service Blueprint – plan usługi – opisuje wszystkie punkty styku konsumenta z marką, określa działania i procesy po stronie firmy, które muszą być zrealizowane w celu zapewnienia spójnego doświadczenia konsumenta.

Plan usługi pozwala przewidzieć działania konsumenta, zaplanować widoczne (frontstage) oraz niewidoczne (backstage) działania marki i połączyć je w jeden ekosystem mikro usług powiązanych ze sobą procesami.

Efekty pracy

Na finalny dokument strategiczny składają się:

  • katalog punktów styku
  • katalog mikro usług
  • opisanie działania usługi w każdym punkcie styku
  • rekomendacje projektowe do wdrożenia
  • rekomendacje marketingowe dla komunikacji oferty

Przebieg procesu

  • Określenie punktów styku konsumenta z marką – warsztat
  • Przygotowanie wstępnych założeń strategicznych;
  • stworzenie spisu punktów styku i nośników informacji o marce
  • Projektowanie usługi głównej – warsztat
  • Projektowanie usług komplementarnych – warsztat
  • Redakcja treści – przygotowanie finalnego dokumentu

Narzędzia i metody

  • service blueprint – metodyka service design thinking
Szybki kontakt cloud - szybki kontakt