Na czym polega eyetracking? 

Eyetracking (ET) to śledzenie ruchu gałek ocznych – wykorzystuje się go w badaniach w różnych dziedzinach już od ponad 100 lat. W celu śledzenia tego, na co patrzy osoba badana wykorzystuje się różne metody: nakładki na gałki oczne, różnice potencjału elektromagnetycznego oraz metody bezkontaktowe.

W s360 wykorzystujemy technologię polskiej firmy RealEye, która pozwala na prowadzenie badań eyetrackingowych zdalnie z wykorzystaniem kamerki internetowej w urządzeniu badanego (np. w laptopie). Technologia firmy RealEye została wyróżniona Hotjar XAward: “Best Tech Achievement” May 2017.

Kiedy stosujemy eyetracking?

ET stosujemy, kiedy chcemy dowiedzieć się w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron i aplikacji, czy nawigacja i użyte komunikaty działają właściwie i które elementy mają wpływ na decyzję użytkownika. Z ET korzystamy na różnych etapach badań UX: od testowania makiet przez klikalne prototypy po ewaluację istniejących stron internetowych i aplikacji.

Co daje eyetracking?

Śledzenie ruchu gałek ocznych pozwala określić, na które elementy strony/aplikacji badany zwraca największą uwagę, co przyciąga jego lub jej wzrok. 

Dlaczego sam eyetracking nie wystarczy?

ET umożliwia zapis ścieżki wzroku i pokazuje w jaki sposób badany oglądał stronę lub aplikację. Technika ta sama w sobie nie odpowiada na pytania: dlaczego badany patrzył na te elementy lub dlaczego tak długo? 

Dopiero w zestawieniu ET z medodami jakościowymi, takimi jak  IDI, czy test UX, badanie dostarcza dodatkowych informacji, które pozwalają weryfikować deklaratywne wypowiedzi badanych. 

Efekty badania z użyciem ET:

  • mapy cieplne
  • mapy fiksacji
  • hierarchia ważności elementów strony
  • katalog benefitów racjonalnych i emocjonalnych
  • lista błędów i słabych stron
  • lista zalet i mocnych stron
  • katalog rekomendacji: co warto zostawić a co zmienić
Szybki kontakt cloud - szybki kontakt