Prezentownik s360, czyli nasz osobisty przegląd propozycji na książkowe, gwiazdkowe prezenty! Wybraliśmy dla Was zarówno pozycje klasyczne jak i wydane w tym roku. Każda z nich w inny sposób inspiruje nas w tym, co robimy na co dzień – badaniu i projektowaniu. Mamy nadzieję, że znajdziecie wśród nich coś dla siebie lub swoich najbliższych.

1. „The Umami Strategy” –
Aga Szóstek

Doświadczenie to jedna z najbardziej subiektywnych i nienamacalnych rzeczy, którą  można chcieć sprzedawać. Jednak to doświadczenie konsumenckie sprawia, że chcemy z jakiejś usługi skorzystać ponownie i polecać ją innym lub wręcz przeciwnie. Wzrost zainteresowanie dyscypliną projektowania doświadczeń sprawił, że coraz częściej potrzebujemy też strategii doświadczenia. Autorka “The Umami Strategy” stworzyła “książkę kucharską” z przepisami na jedno i drugie: planowanie i projektowanie doświadczeń.

2. „Niewidzialne Kobiety” –
Caroline Criado Perez

Książka Caroline Criado Perez “Niewidzialne kobiety” ujawnia, że od wieków projektujemy świat wygodny dla mężczyzn. Pokazuje nierówności tam, gdzie zupełnie byśmy się nie spodziewali – w medycynie, projektowaniu nowoczesnych produktów z branży IT czy systemów bezpieczeństwa w samochodach. To fascynująca lektura, obowiązkowa dla każdej osoby zajmującej się projektowaniem produktów, CX, UX i ich pochodnymi.

3. „Gamification” – Anna Gorączka,  Michał Protasiuk

Umówmy się, jest tysiąc bardziej interesujących rzeczy niż wypełnianie ankiety albo rozmowa z badaczem. Autorzy „Gamification” pokazują jednak, co zrobić, żeby czynności te były co najmniej tak ekscytujące jak przechodzenie kolejnych poziomów w Farm Heroes Saga! Książka jest fantastyczną analizą mechanizmu działania gier i zabaw oraz tego, jak mechanizmy te przełożyć na tworzenie scenariuszy badań. Po co? Bo grywalizacja to nie tylko pomysł na to, jak zachęcić do udziału w badaniach czy uczynić je bardziej atrakcyjnymi. To przede wszystkim troska o przystawalność metod badawczych do rzeczywistości czyli troska o jakość. Mały bonus: prezentowane książce propozycje gier badawczych to level hard – prawdziwy Assassin’s Creed wśród badań!

4. „Ćwiczenia stylistyczne” – Raymond Queneau

A teraz dla odmiany pozycja klasyczna, z 1947 roku, ale aktualna i inspirująca. Raymond Queneau wziął jedną, niezbyt ciekawą historyjkę i opowiedział ją 99 razy, za każdym razem w innym stylu. Na luzie, filozoficznie, policyjnie, trzynastozgłoskowo negatywnie, koeskopekorankotyskotycznie i tak dalej. Na co taka lektura badaczom i projektantom? Bo to dobre ćwiczenie dla wszystkich, którzy piszą – czy to pytania dla badanych, copy czy mikrocopy na stronę czy zwykłe, codzienne maile.

5. „Storytelling. Narracja w reklamie i biznesie” –  Klaus Fog, Stephen Blanchette, Philip Munch, Christian Budtz

Jeśli z każdej strony słyszysz, że storytelling jest ważny, a bez dobrej narracji nie ma biznesu, ale jeszcze nie wiesz jak to działa, to książka dla Ciebie. Poznasz podstawowe narzędzia storytellingowe i szybko nauczysz się ich używać w komunikacji produktów i usług. To książka-podręcznik, do której wraca się, gdy szukasz inspiracji do komunikacji lub chcesz zrozumieć nowy sposób komunikowania się świata marek. 

back

poprzedni artykuł

#sprawdzam360: Vinted – czy są tu w ogóle jakieś błędy UX?

back

następny artykuł

#sprawdzam360: Apple Tv+ – co poszło nie tak?

Szybki kontakt cloud - szybki kontakt