Badania doświadczenia użytkownika (inaczej badania User Experience) możemy przeprowadzać na trzech etapach procesu projektowania. 

  • Podczas eksploracji badamy potrzeby i cele użytkowników, identyfikujemy obszary wymagających poprawy oraz konsultujemy pierwsze pomysły z użytkownikami. 
  • W czasie rozwijania i wdrażania sprawdzamy na bieżąco czy produkt spełnia potrzeby i jest użyteczny dla użytkowników, w związku z tym prowadzimy testy użyteczności z użytkownikami. 
  • Istniejące już rozwiązania poddajemy ewaluacji i optymalizacji, poprzez analizę statystyk i trendów, śledzenie ruchów myszy, testy A/B lub testy użyteczności. 

Jako nieliczni w Polsce badamy ergonomię, czytelność i użyteczność druków, opakowań i przestrzeni, realizując badania UX w rzeczywistości.

 

MOŻLIWE EFEKTY PRAC:

  • Poprawione makiety lub projekty
  • Rekomendacje projektowe
  • Rekomendacje dotyczące słownictwa
  • Sposoby użycia
  • Katalog błędów i poprawek
  • Hierarchia elementów

SKORZYSTAJ Z TYCH USŁUGI, JEŚLI POTRZEBUJESZ:

  • Poznać użytkownika, dla którego projektowane jest rozwiązanie
  • Przetestować i wybrać najlepsze rozwiązania
  • Zidentyfikować błędy i punkty bólu aplikacji
  • Sprawdzić funkcjonowanie istniejącego produktu

NARZĘDZIA I METODY

  • Klasyczne testy użyteczności
  • Testy RITE – bieżące wprowadzanie poprawek i testowanie nowych wersji z kolejnymi użytkownikami
  • Testy 5 sekund – sprawdzanie czytelności celu strony/produktu przy pierwszym zetknięciu
  • Scenariusze użycia – badany otrzymuje zadanie do wykonania z prototypem, badacz obserwuje jego ścieżkę i sposób myślenia
  • Protokół głośnego myślenia – badany głośno komentuje swoje wrażenia i kroki
  • Eyetracking
  • Mousetracking i mouseflow
  • Analizy clickmap i heatmap
  • Testy A/B
  • FGI, IDI, warsztaty badawczo-projektowe, diady

 

Zobacz realizacje z SERVICE RESEARCH

Szybki kontakt cloud - szybki kontakt