Projektowanie usług to proces tworzenia unikatowej propozycji wartości dla użytkownika w odpowiedzi na wyzwania biznesowe. Projektujemy dobre doświadczenie we wszystkich punktach styku (touchpoints) konsumenta z marką i wpisujemy je w strategie sprzedażowe i marketingowe w ramach określonych wskaźników (KPI). 

Zajmujemy się usługami tradycyjnymi, cyfrowymi i publicznymi.

 

MOŻLIWE EFEKTY PRAC:

  • Koncept usługi – uogólniona koncepcja usługi prezentująca najważniejsze korzyści oraz przypadki użycia 
  • Service Blueprint – plan usługi opisujący jej działanie w każdym punkcie styku; schematy procedur i procesów
  • Customer Journey Mapy – mapa podróży konsumenta zawierająca opis doświadczenia użytkownika

Koncept usługi warto wprowadzić na wczesnym etapie prototypowania, w celu zbadania percepcji i preferencji użytkownika i przetestowania wariantów usługi. 

SKORZYSTAJ Z TYCH USŁUGI, JEŚLI POTRZEBUJESZ:

  • wprowadzić bardziej atrakcyjną i skuteczną ofertę,
  • poprawić konkurencyjność usług,
  • opracować strategię rozwoju lub model biznesowy usługi.

PRZEBIEG PROCESU I METODYKA PRAC

  • Definiowanie celów biznesowych usługi
  • Analiza sposobu korzystania z kategorii przez użytkowników
  • Określenie punktów styku konsumenta z marką
  • Projektowanie / uzupełnianie oferty
  • Tworzenie spisu punktów styku
  • Projektowanie usługi głównej – warsztat
  • Opcjonalnie: Projektowanie funkcji i funkcjonalności
  • Projektowanie usług komplementarnych – warsztat
  • Opracowanie strategii komunikacji usługi (sprawdź: Projektowanie słowem)

Procesy przeprowadzamy zgodnie z metodyką service design thinking w optyce double diamond.

 

Zobacz realizacje z SERVICE DESIGN

Szybki kontakt cloud - szybki kontakt