Wszystko jest usługą

Coraz rzadziej korzystamy z produktów, a coraz częściej z usług, nawet w przypadkach, które wciąż mocno kojarzone są z produktami, jak ubezpieczenia czy wizyty w sklepach.

W 2017 roku Philips podpisał z portem lotniczym Schiphol w Amsterdamie umowę na dostawę światła - usługi zapewniającej określoną w umowie barwę, jasność, temperaturę i ilość światła w zdefiniowanych przestrzeniach o określonych porach. Z podobnej usługi - “płatność za luksy” - korzystają już brytyjski Narodowy Związek Studentów i Zarząd Transportu Miejskiego w Waszyngtonie. Instytucje te przestały zajmować się administrowaniem punktów świetlnych i zakupem żarówek - od teraz dba o to dostawca światła.

Większość z nas nie kupuje już płyt CD z muzyką ani DVD z filmami - coraz chętniej korzystamy z usług Spotify, Netflixa, AirBNB, WeTransfer a jeśli kupujemy płyty w fizycznej postaci to współczesny proces zakupu zdecydowanie różni się od tego sprzed 10 lat. Na polskim rynku pojawiają się pierwsze wypożyczalnie skuterów i samochodów uzupełniając tym samym usługę transportu publicznego, dzięki czemu zakup własnego pojazdu przestaje mieć większy sens.

Service thinking

Myślimy usługami

W s360 badamy i projektujemy procesy: sprzedaży, obsługi konsumenta, konfiguracji oferty, komunikacji wartości itp. - punkt po punkcie styku konsumenta z marką. Nasz proces projektowy uwzględnia cele biznesowe klienta, kontekst i otoczenie rynkowe, perspektywę i potrzeby operatora i użytkownika usługi.

Myślenie usługami to analizowanie ścieżek decyzyjnych konsumenta, przewidywanie zdarzeń, opisywanie algorytmów działania usługi i właściwe komunikowanie wartości.

W naszej pracy posługujemy się metodyką service design thinking, prowadząc projekty w perspektywie double diamond z wykorzystaniem podejścia Human Centered Design, dzięki czemu projektowane przez nas usługi są intuicyjne i ekonomicznie uzasadnione.

Do tej pory zrealizowaliśmy blisko 200 projektów, projektując nowe usługi, optymalizując działanie już istniejących, przygotowując plany usług (service blueprint), opracowując Customer Journey Mapy, brand frameworki, strategie komunikacji, księgi marek, nośniki kierunkowe, bilety i formularze, specyfikacje funkcjonalne UX, makiety i projekty graficzne aplikacji, interfejsów i stron internetowych.

Jesteśmy dumni, że pracowaliśmy przy takich projektach jak Bilet Kibica na Euro 2012, Kultura Dostępna - usługa publiczna wspierana cyfrowo czy proces sprzedaży kuchni w IKEA.

Szybki kontakt cloud - szybki kontakt